say hi!

Hoe zet je een nieuw energie- en woonloket in de markt?

Veneco Energiehuis en Woonwijzer Meetjesland fusioneren tot één kenniscentrum. Samen worden ze hét aanspreekpunt op het vlak van wonen en energie. Hun doelpubliek verschuift van gemeentes en OCMW’s naar particulieren die nood hebben aan hulp en ondersteuning.

Enkele van hun vragen:

  • Behouden we een van onze namen? Of gaan we beter voor een nieuwe naam?
  • Wie is onze doelgroep?
  • Met welke communicatie bereiken we hen het best?

Magelaan gaat vol enthousiasme op zoek naar antwoorden.

Aanpak

In de eerste plaats onderzoeken we hoe we de doelgroep van vaak heel kwetsbare mensen kunnen benaderen. We organiseren twee workshops met Veneco  en Woonwijzer Meetjesland waarop ook de loketbediendes aanwezig zijn die rechtstreeks in aanraking komen met het doelpubliek.

Samen denken we na over de triggers die mensen ertoe aanzetten hulp te vragen, de stap te zetten naar de aanvraag van een woon- of energiepremie. Verder onderzoeken we hoe we de boodschap het meest efficiënt naar de buitenwereld communiceren.

We denken mee over en realiseren:

  • een nieuwe naam: dat wordt trouwens Wooneco, een combinatie van Woonwijzer Meetjesland en Veneco Energiehuis
  • een nieuwe look and feel
  • een nieuwe website en advies over de lancering (persconferentie)
  • een folder voor zowel de eindklant, de burgers van de gemeenten, OCMW’s en doorverwijzers zoals het Sociaal Huis, makelaars, verhuurdersbond

De nieuwe website is vooral gericht op de burger, de intermediair, de gemeentes en het OCMW. De doorverwijzers kunnen dan de kwetsbare doelgroepen verder helpen. De hoofdboodschap is de volgende: heeft een van jullie inwoners/klanten problemen op het vlak van wonen en energie? Contacteer dan Wooneco. Wij helpen!

Een vluchtige kennismakingsmail sturen alleen is niet voldoende. We vullen die aan met een folder waarin we duidelijk en gestructureerd opsommen wat Wooneco allemaal doet. We verzorgen ook een beknopte folder om aan de hulpzoekende persoon mee te geven. Daarop kan hij vlug en via eenvoudige iconen zien wie in zijn gemeente de Wooneco-contactpersoon is. Handig samen met foto, contactgegevens, data en uren waarop die bereikbaar is.

Concept

Het doelpubliek van Wooneco is moeilijk te bereiken. We zetten een communicatie op die alle doelgroepen bereikt, en maken een aanvullende flyer voor de kwetsbare doelgroep.

In de communicatie naar de eindklant houden we alles zo eenvoudig maar concreet mogelijk.

Let’s create together!

contacteer ons

Magelaan - Let's Create

Word geïnspireerd door onze nieuwsbrief!