Waarom de nieuwe Wycotec website zo wervend is

Bouwbedrijf Wycotec bestaat 10 jaar. Dat vraagt om een feestje, een nieuwe huisstijl én website. Een strak exemplaar dat architecten en aannemers aanspreekt.

Bouw- & renovatiebedrijf Wycotec, gespecialiseerd in metalen schrijnwerk en totaalafwerking, klopte aan bij Magelaan met de volgende vraag: “We willen een upgrade van onze huisstijl en een nieuwe intuïtieve Wycotec website, en die moet er vooral modern uitzien. De website moet erin slagen de belangrijke doelgroep van architecten en aannemers op een juiste manier te benaderen en te overtuigen.”

Wij hoorden de woorden aantrekkelijk, stijlvol en architect en in onze gedachten rijpte meteen een verleidelijk visueel en strak voorstel.

Even kort over Wycotec

Wycotec, gespecialiseerd in B2B-bouwprojecten van grote publieke gebouwen, viert dit jaar zijn tiende verjaardag. Met een fris aangemeten huisstijl en een totaal nieuwe Wycotec website wil het bedrijf zijn naambekendheid nog versterken.

Wist je dat Wycotec actief is in Vlaanderen én in Wallonië? Hun kantoren bevinden zich in het Vlaamse Wetteren en in het Waalse Ans, daar bevindt zich ook de bijbehorende productieafdeling. Het bedrijf voert een perfect tweetalige communicatie, ook op hun website.

Geanimeerd logo als blikvanger

Wie de website van Wycotec bezoekt, kan er niet omheen. Het geanimeerde logo springt meteen in het oog. De animatie van het logo is niet alleen een grafisch pronkstuk, “ook de opbouw van het logo is apart”, vertelt grafisch ontwerper Anton. Je blijft ongetwijfeld aan het scherm gekluisterd totdat de volledige animatie is afgerond. Neem snel even een kijkje en laat ons weten of je de achterliggende boodschap kan ontcijferen.

Wycotec wou een logo dat hun ambacht en metier in één oogopslag uitstraalt. De keuze voor een stevig, statig en sterk logo lag voor de hand. Het bedrijf zag de voordelen in van een bewegend logo én van sonic branding: het toevoegen van een eigen bedrijfsgeluid aan je logo. Op die manier slaagt Wycotec erin de dynamiek van het bedrijf mee te geven. Het geeft de bezoeker meteen een idee van de passie waarmee de Wycotec-werknemers hun ambachtelijke stiel uitvoeren.

Grafisch vormgever Anton creëerde een uiterst kloek logo, zowel in vorm als in kleur, waarbij de stevige lijnen een raam voorstellen. De keuze voor zwart als basiskleur lag voor de hand. Om het logo te vervolmaken werd gekozen voor de kleur blauw. De blauwe punt waarmee de animatie stopt, zet een duidelijke punt op de i.

“De blauwe bol toont aan dat Wycotec schittert in totaalafwerking.”

Twee pijlers in Wycotec website: metalen schrijnwerk en totaalafwerking

De Wycotec website is strak en overzichtelijk opgebouwd rond twee domeinen, metalen schrijnwerk en totaalafwerking. Anton creëerde de bijbehorende iconen in dezelfde beeldtaal als het logo. De lijnen die je in de animatie ziet, komen ook hier terug. Vergelijkbaar strak en uniform, als perfecte illustratie van ‘een stevig verhaal in metaal‘, de slogan van Wycotec. Ook al een taalkundige vondst van het Magelaan-team.

Veel van de foto’s zijn trouwens genomen door een professionele fotograaf die er het volgende Wycotec-filmpje van heeft gemaakt.

Benaming pijlers gevolg van zoekwoordenonderzoek

Uiteraard ging aan de realisatie van de Wycotec website een zoekwoordenonderzoek en concurrentieanalyse vooraf. Daaruit bleek dat Wycotec een goede kans maakt om hoger te scoren in Google als ze hun pagina’s optimaliseerden rond beide pijlers. Zeker de omschrijving metalen schrijnwerk bleek een schot in de roos.

Wycotec leverde de basisteksten aan, en na een korte briefing herschreven onze copywriters die volgens de regels van de kunst, maakten ze up-to-date en optimaliseerden ze voor Google.

Via klantgerichte teksten wilden we vooral architecten aanspreken, naast aannemers, calculators en grote projectontwikkelaars in de industriebouw. We wilden hen duidelijk maken wat voor hen de meerwaarde is om met Wycotec samen te werken. En hoe kan je dat beter doen dan hen de meerwaarde te tonen?

Op de pagina projecten vind je een overzicht van enkele van de fantastische realisaties die Wycotec in de voorbije jaren heeft verwezenlijkt. Die topreferenties horen uiteraard thuis op een speciale pagina, met ruimte voor foto’s én begeleidende tekst.

Pascale De Backer, Bestuurder, citaat :

“Elk project is voor ons een prioriteit, en dit vertaalt zich ook in kwaliteit. Onze expertise ervaar je van het eerste contact tot de dienst na verkoop.”

Wycotec website zelf aan te passen

Even tussendoor: de Wycotec website is een WordPress-website. Daardoor kan de klant gemakkelijk zelf zijn pagina’s aanpassen, er nieuwe foto’s insteken, nieuwe tekst voorzien, ….

Magelaan voorziet altijd standaard een opleiding voor elke klant waarvoor we een nieuwe website maken. Op die manier kan iedereen zelf zijn eigen website beheren en aanpassen. En dat heeft alleen maar voordelen. Een aanpassing is zo gebeurd, en de klant hoeft niets extra’s te betalen telkens als hij een woord of een foto anders wil. Ook nadien blijven de lijnen van Magelaan open voor bijkomende vragen of extra ondersteuning.

Aantrekken van werknemers = superbelangrijk

Voordat we begonnen aan de Wycotec website deden we een marktonderzoek en bezorgden we hun een adviesrapport. Daarin schreven we een duidelijke marketingstrategie uit. Op de website was in eerste instantie een link naar LinkedIn nodig. Later volgen nog Facebook – voor het klantenengagement – en Instagram – voor de prachtige foto’s van metalen schrijnwerk en totaalafwerking.

Maar het belangrijkste is uiteraard de employer branding. Mensen die met metaal kunnen werken zijn in België dun gezaaid. Het aantrekken van nieuwe werknemers verloopt al jaren moeilijk. Zaak is die witte raaf aan te trekken, een kluifje voor Magelaan als expert employer branding. De vacatures bij Wycotec plaatsten we meteen op de homepagina.

Wist je dat we er via een FeBi-campagne in geslaagd zijn 869 werknemers te laten kiezen voor een opleidingstraject tot dat andere knelpuntberoep van zorg- en verpleegkundige?

We hebben ons uiterste best gedaan om de hartelijke sfeer die er in het bedrijf tussen de werknemers heerst op te roepen. Op de Team-pagina staan de belangrijkste contactpersonen genoteerd mét foto en contactgegevens. Sympathiek en drempelverlagend. Getuigenissen van werknemers over de leuke sfeer in het bedrijf vervolledigen de pagina.

Het managementteam van Wycotec zet de komende jaren volop in op een nog sterkere groei en innovatie. Dit kan natuurlijk niet zonder de juiste mensen op de juiste plaats. We hebben er dan ook alles aan gedaan om het de sollicitanten zo gemakkelijk mogelijk te maken.

De homepagina heeft ook een directe link naar de pagina’s waar geïnteresseerden de openstaande vacatures, stageplekken en jobs voor jong talent vinden. Ook voor spontane sollicitaties hebben we een aparte pagina voorzien.

Wycotecs visie en missie

De visie en missie van een bedrijf horen thuis op elke website. Vertelt Wycotec geen stevig verhaal in metaal?

Wycotec is niet alleen gekend om zijn uitmuntende prijs-kwaliteit, maar ook om zijn service en persoonlijke begeleiding van elk projecten. De uniforme branding en huisstijl die we voor hen uittekenden, beklemtoont uiteraard deze meerwaarde.

Wil je op de hoogte blijven van wat Wycotec doet? Schrijf je dan in op hun nieuwsbrief! De inschrijflink vind je op werkelijk elke pagina op hun website, ook op deze pagina vol cijfers.

Realiseert Magelaan ook jouw website?

Net zoals we onlangs ook deden voor Olympus Mobility? Dat doen we graag!

Neem contact met ons op. Dan gaan we rond de tafel zitten om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Maken we van jou ook een tevreden klant?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zin in meer?
schrijf je dan in voor de Magelaan nieuwsbrief!