"Magelaan beschikt over heel wat inhouse expertise"

De nieuwe website van Olympus Mobility staat online. Het mooie resultaat van een jaartraject dat Magelaan met hen heeft afgelegd. Al onze talenten kwamen daarbij aan bod.

Olympus Mobility beschikt inderdaad over een gloednieuwe website. En niet zomaar een website. Wel een exemplaar dat bij een marktleider hoort, zoals Olympus Mobility er één is. Samen hebben we een volledig traject afgelegd dat een perfecte samenvatting is van alles wat Magelaan zijn klanten te bieden heeft. Dat traject stellen we hieronder kort aan je voor.

Website Olympus Mobility, resultaat van een nauwe samenwerking met Magelaan.

Marketing- en communicatieadvies voor Olympus Mobility

Koen Van de Putte (ceo) en Bert Van Molle (sales & marketing) van Olympus Mobility klopten bij ons aan voor marketingadvies.

  • Hoe zat het met hun positionering?
  • Waar precies bevonden ze zich op de markt?
  • Bereikten ze hun doelgroep wel voldoende?
  • En kwam hun boodschap duidelijk genoeg over via hun website?
  • ...

Even kort wat marktleider Olympus Mobility precies doet: ze bieden een oplossing aan waarmee bedrijven de mobiliteit van hun werknemers eenvoudig kunnen beheren. Bovendien nemen ze hun klanten de complexe opvolging van de mobiliteitsbudgetten uit handen. De elevator pitch op de homepagina van Olympus Mobility – door ons geschreven – vertelt je er alles over.

Magelaan ging op onderzoek uit, analyseerde de marktpositie van Olympus Mobility, het doelpubliek, de website, de concurrentie en de boodschap. Alle bevindingen kregen een plaats in een adviesrapport dat bol stond van de aanbevelingen, inclusief customer journey.

In een gezamenlijke brainstorm maakten Koen en Bert vervolgens hun boodschap én USP’s duidelijk aan het Magelaanteam. Goed om te weten uiteraard als het de bedoeling is een nieuwe website uit de grond te stampen.

Het is inderdaad belangrijk de pluspunten van je bedrijf te kennen om die op de meest efficiënte manier te communiceren aan je klanten. Te weten welke content je het best publiceert op je website of blog. En welke boodschappen je reserveert voor je sociale media.

Rebranding van het merk Olympus Mobility

Weten hoe je in de markt staat, wat je doelpubliek is en hoe je die het best kunt bereiken met welke boodschap is basis om succesvol zaken te doen. Je naambekendheid en de publieke perceptie van je merk zijn dat evenzeer.

Website Olympus Mobility, resultaat van een nauwe samenwerking met Magelaan.

We gaven Olympus Mobility uitgebreid advies over hoe ze zich overtuigend in de markt konden zetten. Dat alles resulteerde onder meer in een:

De brainstorm maakte hét sterktepunt van Olympus Mobility meteen duidelijk.

Website Olympus Mobility, resultaat van een nauwe samenwerking met Magelaan.

Mobiliteitsbeheer is complex, denk maar aan de verschillende budgetten en het overgrote aanbod van vervoersmiddelen. Wie de app van Olympus Mobility gebruikt maakt komaf met al die complexiteit. De app maakt het doorgaans ingewikkelde mobiliteitsbeheer poepsimpel. Zowel voor het bedrijf dat een beroep doet op de diensten van Olympus Mobility, als voor de werknemer-eindgebruiker.

Met de Olympus-app in de hand verplaatst de werknemer zich gemakkelijk van de ene plaats naar de andere. Hij kiest die vorm van mobiliteit die hem op dat ogenblik het beste past, of het nu gaat om tram, trein, fiets, cambio, … Eén klik op de app volstaat om te krijgen wat hij wil. Supereenvoudig dus. De slogan 'Eenvoudig op weg' was vlug gevonden. De combinatie met de naam Olympus Mobility zegt het allemaal.

‘“Magelaan beschikt over heel wat inhouse expertise. Het team heeft onze marketingstrategie van a tot z uitgewerkt op basis van een diepgaande analyse. Ook logo, elevatorpitch, huisstijl en communicatie werden onder de loep genomen. De vernieuwde en gebruiksvriendelijke website is het orgelstuk van een hele voorbereiding.”’-
 Bert Van Molle

Toffe mascotte Oly

We hebben onze grafisch ontwerpers aan het werk gezet om een toffe mascotte te creëren.

Oly is een sympathiek figuurtje dat altijd met de glimlach klaarstaat om de bezoekers aan de website en de gebruikers van de Olympus-app te helpen. Via zijn leuke mimiek zet hij de gebruikers van de mobiliteitsapp op een visuele en intuïtieve manier op weg.

Website Olympus Mobility, resultaat van een nauwe samenwerking met Magelaan.

Over de website

Een analyse van de oudere website van Olympus Mobility legde de vinger op een aantal knelpunten. Er waren grondige bijsturingen nodig op het vlak van structuur, lay-out en uitstraling, maar vooral ook op het vlak van inhoud. Belangrijke informatie stond veel te verspreid op de website en was daarom niet helder en overtuigend genoeg.

Met de nieuwe structuur hebben we dat probleem alvast verholpen.

Op de nieuwe website lanceren we de USP’s al meteen op de openingspagina. De redenen waarom je voor Olympus Mobility moet kiezen staan daar mooi visueel en tekstueel te pronken.

We herhalen de voordelen van de Olympus-app even kort, mét bijbehorende icoontjes - ook een ontwerp van Magelaan:

  • Tijdswinst
  • Kostenbesparing
  • Voordelige tarieven
  • Duurzame oplossingen
  • Beheren van verschillende budgetten en één factuur

Verder maakten we een stappenplan op om die website op te leveren en te realiseren.

SEO en SEA

Een website scoort beter als die continu wordt aangevuld met nieuwe content. Zeker als die volgens de principes van Search Engine Optimization of SEO zijn geschreven. We gaven Olympus Mobility de raad regelmatig een Olympus-blog te publiceren waarin ze hun ruime kennis deelden.

Als specialist op het vlak van mobiliteit heeft Olympus Mobility inderdaad een overvloed aan kennis in huis. Met al het onderzoeks- en cijfermateriaal waarover ze beschikken slagen ze erin de meerwaarde van hun aanbod objectief wetenschappelijk te staven. Onze deskundige copywriters zorgden voor de optimalisatie van de blogs, op basis van een sleutelwoordenonderzoek en concurrentieanalyse.

Ook SEA-gewijs deden we onze duit in het zakje. In het eerste jaar verspreidden we elke blog via een advertentiecampagne op LinkedIn en Facebook.

  • Via LinkedIn bereiken we bedrijven met een aanbod om hen administratief te ontlasten op het vlak van mobiliteitsbeheer van hun werknemers.
  • Op Facebook brengen we vooral de eindgebruiker, de werknemer op de hoogte van de voordelen en het gebruiksgemak van de Olympus Mobility-app.
  • Via Google lieten we algemene campagnes lopen.

Magelaan schreef de copy van de advertentiecampagnes en ontfermde zich over het beheer ervan. Wist je trouwens dat we dat ook heel succesrijk deden voor de campagne van Febi vzw?

Wat vinden jullie?

Laat eens weten? Wat vinden jullie van de website van Olympus Mobility? Kunnen we jou ook helpen aan een mooie website, die gevonden wordt door Google en dus ook door je potentiële klanten?

Geef ons dan zeker een seintje. Een kennismakingsgesprek kost niets.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zin in meer?
schrijf je dan in voor de Magelaan nieuwsbrief!