19/09/14
Je organiseert een beurs en je wilt dat heel Vlaanderen over de vloer komt. Hoe pak je zoiets aan? Hoe val je op tussen al die events? Hoe trek je de aandacht van de pers? Magelaan weet raad.
Je organiseert een beurs en je wilt dat heel Vlaanderen – en bij uitbreiding heel België – over de vloer komt. Hoe pak je zoiets aan? Hoe val je op tussen al die events? Hoe trek je de aandacht van de pers? Magelaan weet raad. Vraag maar aan Catherine Degreef, organisator van de BIS-beurs.
Nachtenlang ligt Catherine wakker, tobbend over de vraag hoe ze haar BIS-beurs op een originele manier aan de journalisten kan verkopen. Maar in deze digitale tijden vol verrassend creatieve uitnodigingen vindt ze geen enkel idee goed genoeg. Tot ze haar vraag aan Magelaan stelt.
Doos vermomd als baksteen
Slechts één brainstormsessie hebben onze creatievelingen nodig om hun idee van begin tot eind uit te tekenen, en een leuke campagne uit te denken. We sturen de 42 geselecteerde journalisten een doosje in de vorm van een baksteen. Daarop staat de boodschap: “Neen, dit is geen baksteen”. Ja, wat is het dan wel? Nieuwsgierig opent de journalist het doosje en treft er een… gsm in aan.
Gsm als verrassingsact
Wil hij te weten komen wat de bedoeling is van dit hele baksteengebeuren? Dan hoeft hij enkel op een toets te drukken, en hij hoort Catherine Degreef aan de andere kant van de lijn. Ook een voorgeprogrammeerd sms’je zet hem aan om Catherine te bellen. Hoeveel van de 42 journalisten hebben haar gebeld of gesms’t, denk je?
Respons is enorm
Al op de eerste dag na verzending krijgt Catherine meerdere journalisten aan de lijn die nieuwsgierig willen weten waar het allemaal om draait. De daaropvolgende dagen krijgt ze nog verschillende belletjes. Catherine Degreef stelt hen allen even vriendelijk en geduldig, maar vooral tevreden te woord. De persaandacht overstijgt haar verwachtingen.