Steek erboven uit met een contentabonnement van Magelaan

Tags: content, communicatieadvies, copywriting & redactie

Contentabonnement of tekstabonnement bij Magelaan
Gebrek aan tijd of niet de nodige competenties in huis? Neem een contentabonnement bij Magelaan.

Weet je wat de beste manier is om je bedrijfsaanbod te promoten? Begin eens je deskundigheid en kennis te delen via waardevolle content, dan geraak je al een heel eind. Op die manier help je je doelgroep vooruit en schep je een positieve band. Zodra ze je nodig hebben, kloppen ze zeker en vast bij je aan. Geen tijd om goede content te produceren? Niet de nodige competenties in huis? Een tekstabonnement of contentabonnement, dat is wat je nodig hebt. Speciaal voor onze klanten hebben we een aantal abonnementsformules op het vlak van content, communicatie en tekst uitgedokterd. Er zit zeker een abonnement voor jou bij. Waarvoor kan je bij ons terecht?

  1. E-nieuwsbrieven
  2. Blogs die worden opgepikt door Google
  3. Conversatieplan voor je sociale media
  4. Contentupdates van je website
  5. Google Analytics-analyses

Moeite om te kiezen welk abonnement je wilt? Hieronder vind je ze een na een uitgelegd.

Wij doen het werk, jij draagt er de vruchten van

Als bedrijf breng je je producten of diensten graag onder de aandacht van nieuwe én bestaande klanten. Dat komt neer op constant communiceren, als het even kan volgens de regels van de contentmarketing. Door over je kennis en deskundigheid te communiceren en waardevolle content te delen, schep je een band met je doelgroep, en dat levert klandizie op. Maar dat communiceren vreet tijd en energie én moet worden uitgevoerd door iemand met de nodige skills. Heb je wel tijd genoeg om je communicatie aan te pakken? Mensen in dienst die daarmee bezig zijn? Beschikt je marketingafdeling wel over het nodige schrijftalent? Magelaan helpt je hier graag bij en biedt je de volgende abonnementen aan. Laat ons het werk doen, jij draagt de vruchten.

1. Schrijven van e-nieuwsbrieven

Een e-nieuwsbrief blijft de eenvoudigste, slimste en meest laagdrempelige manier om een relatie met je klanten op te bouwen en te onderhouden. Ja hoor, ook in deze Facebook- en Twittertijden. We stellen jouw e-nieuwsbrief met zorg samen, houden rekening met je doelpubliek, leveren aantrekkelijk geschreven en vormgegeven exemplaren af die met een zekere regelmaat verschijnen. We helpen je zelfs te zoeken naar verschillende onderwerpen. Je weet dat je met je nieuwsbrief de content op je website extra onder de aandacht brengt Snel inspeelt op de actualiteit? Je positioneert als expert? Ervoor zorgt dat je klanten je bedrijf steeds beter leren kennen? Een e-nieuwsbrief blijft de efficiëntie zelve.

2. Schrijven van blogs

Blogs schrijven we volgens de regels van SEO, Search Engine Optimization dus. Door het regelmatig publiceren van blogs scoor je hoger in Google. Nog een meerwaarde? Het aantal sleutelwoorden waarrond je website is opgebouwd, is per definitie vrij beperkt. Via blogs scoor je ook op andere sleutelwoorden die met je business te maken hebben. Die blogs trekken dan weer andere bezoekers aan die via een of meerdere interne links op jouw andere webpagina's terechtkomen. We gaan op zoek naar de juiste zoekwoorden, stellen onderwerpen voor, stellen een blogkalender op als onderdeel van het conversatieplan dat we voor je uitschrijven. Maar we schrijven vooral blogs die lekker weg lezen. Jij hoeft daar geen seconde tijd in te steken. Wij doen al het werk voor jou. Ga gerust achterover zitten en relax. Of hou je bezig met waar jij goed in bent.

3. Contentupdates van je website

Je website staat als een huis, is SEO-geschreven en wordt dus gemakkelijk gevonden in Google. Puik werk! Maar een website is nooit af. Een website hoor je voortdurend bij te schaven, aan te vullen met nieuwe informatie over producten, diensten, nieuwtjes, lanceringen ... Want Google en consorten houden van updates, nieuwigheden en aanpassingen op websites. Websites die regelmatig worden aangevuld, scoren een pak hoger. Jammer dat die constante aanvullingen zoveel van je kostbare tijd in beslag nemen. Dat werk kunnen we van jou overnemen, zodat jij je kan bezighouden met wat je ligt en waar je een meerwaarde in biedt.

4. Conversatieplan sociale media

Een conversatieplan sociale media is de basis voor je socialemediastrategie. Het helpt je in contact te blijven met je klanten, en zelfs af en toe op een iets ludieker en minder productgerichte manier. Je weet dat je op sociale media maar 20% aandacht aan jezelf en je producten mag besteden? Op sociale media hoor je te communiceren met een open blik naar de wereld en de maatschappij. Dat lukt wonderwel met een conversatieplan waarin de boeiende onderwerpen al vaststaan. We stellen er een voor je op, of sturen jouw conversatieplan sociale media bij. Het resultaat? De start van een leuke interactieve conversatie met je klanten. En meetbaar bovendien.

5. Google Analytics-analyse

Het is uitermate belangrijk dat je de nodige aandacht besteedt aan de Google Analytics-statistieken van je bedrijfswebsite. Want als je dat doet, krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers. Je ziet waar ze vandaan komen, welke pagina’s ze bezoeken, wanneer ze dat doen, hoe lang ze er verblijven, wat ze vervolgens doen. Op die manier merk je meteen welke pagina’s werken en welke niet. En dan is het heel gemakkelijk om de pagina's die niet scoren bij te sturen, zodat bezoekers niet meteen afhaken. Optimaliseren noemen we dat. Wij houden je Google Analytics-statistieken voortdurend in de gaten en laten je weten wat beter kan. Vanzelfsprekend kunnen we die optimalisatie ook voor jou regelen.

Wat denk je, zit er een tekstabonnement of contentabonnement voor jou tussen?

Je bedrijfscommunicatie en je contentmarketing laat je het best over aan professionals die op de hoogte blijven van alle nieuwe evoluties op de markt. En die ook even vlotjes in de praktijk brengen. Het team van Magelaan wil jouw marketingteam of jou als ondernemer in de eerste plaats ontzorgen. Laat ons doen waar we goed in zijn. Dan krijg jij meer tijd om te doen waar jij goed in bent.

Meer info nodig over onze communicatieabonnement?

Neem contact op met Leander De Cauter. We gaan graag even rond de tafel zitten om te kijken wat we voor jou en je communicatie kunnen doen.



  Misschien ben je ook geïnteresseerd in het artikel: Goede branding: kluifje voor Magelaan

Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!