Wint de advertentie van Magelaan voor de Vrouwenraad De Standaard Solidariteitsprijs XXL?

Magelaan ontwierp een advertentie voor de Vrouwenraad. En die is genomineerd voor de Standaard Solidariteitsprijs XXL! Stem je die mee naar de top? Doe dat dan zeker voor 01/09.

 

Wat is De Standaard Solidariteitsprijs XXL?

De Standaard nodigt elk jaar alle non-profitorganisaties en goede doelen uit om te vertellen voor welke uitdagingen ze staan. Dat hoeven ze niet te doen in de vorm van een artikel, wel via een creatieve advertentie, gerealiseerd door onze hoogst getalenteerde grafisch ontwerper, met scherpe copy.

Dit jaar konden ook organisaties in de kunst- en cultuursector meedingen naar de Standaard Solidariteitsprijs XXL. De krant kreeg het recordaantal van 120 inzendingen binnen. Daaruit selecteerde De Standaard de 24 meest sprekende exemplaren.

Stem nu op de Standaard Solidariteitsprijs XXL.
Stem nu op de advertentie van de Vrouwenraad.
De deadline is 31 augustus middernacht.

 

Onder de genomineerden bevindt zich de advertentie die Magelaan, marketingbureau in Gent, maakte voor de Vrouwenraad!”

 

De boodschap van de advertentie van de Vrouwenraad is alvast opvallend en duidelijk. Je ziet een smeltend, bloedrood waterijsje met daarnaast de tekst ‘It’s bloody time’.

De advertentie focust – in beeld én in woord – op het groeiende probleem van menstruatiearmoede.

In Vlaanderen duikt steeds meer armoede op. Vaak hebben meisjes in arme gezinnen geen geld om de nodige menstruatieproducten aan te kopen, met alle sociale gevolgen van dien.

Met hun project 'M²: Maak een einde aan menstruatiearmoede' coördineert de Vrouwenraad 15 lokale projecten die menstruatieproducten verdelen en het taboe rond menstruatieschaamte doorbreken. Hun ultieme doel is de menstruatiearmoede universeel aan te pakken om zo tot een gendergelijke samenleving te komen.

De Standaard vond de advertentie alvast meer dan overtuigend genoeg en beloonde die met een plaats bij de 24 beste.

Stem op de advertentie van de Vrouwenraad

Bepaal je mee wie er met de Standaard Solidariteitsprijs XXL aan de haal gaat?

Mogen we je vragen te stemmen op de advertentie van de Vrouwenraad?

Je kan de advertentie niet missen. Die staat in het midden op de eerste rij en kleurt bloedrood.

Krijgt hun advertentie het hoogst aantal stemmen dan wint de Vrouwenraad drie paginagrote advertenties in De Standaard. En die aandacht verdienen ze! Het zou de kers op de taart zijn voor alle inspanningen die ze leveren om gelijke kansen te creëren voor iedereen.

Stem nu op de Standaard Solidariteitsprijs XXL.
Stem nu op de advertentie van de Vrouwenraad.
De deadline is 31 augustus middernacht.

 

Werken we voor jou ook zo’n ijzersterke combinatie uit van een beeld en copy?

 

Neem contact met ons op. We gaan graag even met jou rond de tafel zitten om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen.

Ook voor het realiseren van een originele en duidelijk infografiek  helpt Magelaan je graag.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zin in meer?
schrijf je dan in voor de Magelaan nieuwsbrief!