Uitgekiende socialemediastrategie voor het Corona spel

12/06/20
Opdracht ‘Boost het Corona spel op sociale media’ volbracht. De koepel van kinderartsen vroeg ons het Corona spel te verspreiden aan leerkrachten, ouders en kinderen. We deden het bereik met 1000% stijgen.
De koepel van kinderartsen vroeg ons het Corona spel te verspreiden aan leerkrachten, ouders en kinderen. We deden het bereik met 1000% stijgen.
“Help ons het Corona spel te verspreiden”, luidde de vraag van het VVBK;
Het VVBK startte het Corona spel met het nodige enthousiasme, maar de campagne kreeg niet de gewenste aandacht. De vereniging kwam bij Magelaan terecht met de vraag hen te helpen de campagne te boosten op sociale media. In volle coronatijd hebben we er, elk vanuit ons eigen thuiskantoor, een flitsende en succesvolle campagne van gemaakt.
“We hebben er een flitsende en succesvolle campagne van gemaakt.”
Hoe gingen we te werk?
We voorzagen de filmpjes van een professionele branding en verspreidden ze vervolgens op Facebook, TikTok en Instagram. In één week tijd – de week dat de kinderen weer naar school konden – slaagden we erin de campagne en de boodschap nieuw leven in te blazen en de zichtbaarheid ervan fenomenaal te verhogen. Het bereik van de filmpjes ging niet maal honderd, niet maal duizend, ook niet maal tienduizend, maar wel maal honderdduizend. Door het inschakelen van goed gekozen influencers boekten we mooie organische resultaten via Facebook, Instagram en TikTok. De uitleg over het Corona spel verspreidden we uiteraard ook via de kranten.
“In één week tijd slaagden we erin de zichtbaarheid van de campagne fenomenaal te verhogen.”
Promotiecampagne op Facebook en Instagram
We plaatsten betaalde advertenties op Facebook en Instagram met de focus op drie doelpublieken: leerkrachten, ouders en jongeren. Het was een waar succes!
De volgende infografiek zegt het helemaal.