Lid worden van Belgian Chambers?

Tel uit je winst!

De Belgian Chambers ijveren voor een omgeving die ondernemerschap aanmoedigt. Het Magelaan-team kon hen daarbij helpen.

Lid worden van Belgian Chambers? Levert alleen maar voordelen op.

Even kort wat de Federatie van Belgische Kamers van Koophandel doet. Deze Belgian Chambers verenigen alle Kamers van Koophandel in België. Samen met hun leden willen ze bijdragen tot de welvaart en het algemeen welzijn in ons land. Daarvoor ijveren ze voor een omgeving die vrij ondernemerschap aanmoedigt en stimuleert. Ten slotte helpen ze ondernemers bij het zakendoen in en met het buitenland, via hun wereldwijd netwerk van contacten.

De Belgian Chambers vroegen Magelaan een voorstellingsfolder te maken waarin hun (inter)nationale netwerk én de daaruitvolgende businessopportuniteiten op een aantrekkelijke en duidelijke manier zouden worden gepresenteerd. Die folder zou dienen om op evenementen uit te delen aan potentiële zakenpartners om ze warm te maken lid te worden van hun federatie.

Voorstellingsfolder Belgian Chambers

De eerste folder voor de Belgian Chambers maakten we volledig vanaf nul. We kregen de tekst in het Frans, zorgden voor de eindredactie en de vertaling naar het Engels, en maakten vervolgens de folder op. Het lijkt wel een doordeweekse activiteit voor een communicatiebureau als Magelaan gespecialiseerd in branding en lay-out, maar we dienden toch een beroep te doen op veel van onze creatieve hersencellen.

  • Omdat de huisstijl beperkt was, gebruikten we de rechthoeken in het Belgian Chambers-logo als basis voor de look & feel van de folder. Je ziet de rechthoeken herhaaldelijk terugkomen op de wereldkaart.
  • Om de verschillende activiteiten te illustreren, tekenden we heldere en begrijpbare iconen.
  • Via een infografiek maakten we in één oogopslag duidelijk wat de Belgian Chambers vertegenwoordigen, zowel nationaal als internationaal. Je ziet er allerlei facts en figures, hoeveel carnets ze uitreiken per jaar, hoeveel lezers ze bereiken met hun magazines …

De coverpagina hebben we van een blinkende laag voorzien zodat de folder exclusief oogt. Het gebruikte papier is uiteraard duurzaam en iets zwaarder dan wat doorgaans voor een brochure wordt gebruikt. Een folder als deze, die iets beter in de hand ligt en exclusief oogt, wordt niet meteen weggegooid. Dat kunnen we garanderen.

Lid worden van Belgian Chambers? Levert alleen maar voordelen op.

‘Become a member’ als opvallende call to action

De call to action – ‘Become a member’ – staat centraal in de folder in een opvallende blauwe kleur en vorm. Het is inderdaad de bedoeling dat deze folder op evenementen wordt uitgedeeld aan potentiële zakenpartners om hen warm te maken lid te worden van de Belgian Chambers. De voordelen? Wie lid wordt van de Kamers krijgt in één klap toegang tot een immens, nationaal en internationaal netwerk. Efficiënt om contacten te leggen, handel te drijven en je business te doen groeien.

Het idee dat de Belgian Chambers verbonden zijn met de hele wereld maakten we op de wereldkaart duidelijk door middel van rechte lijnen naar alle delen van de wereld. België fungeert daarbij uiteraard als startpunt.

Voorstellingsfolder BLCCA, the Belgian-Luxembourg Chambers of Commerce abroad

Omdat de Belgian Chambers enorm tevreden waren van de eerste folder, vroegen ze ons ook de folder van de BLCCA, de Belgisch-Luxemburgse kamer, te maken.

  • We trokken de look & feel van de eerste folder door, weliswaar met een aantal subtiele aanpassingen. De wereldkaart hier toont een herhaling van bolletjes, afgeleid van de rondere vormen in het BLCCA-logo. Het internationale netwerk van de BLCCA hebben we dan ook cirkelvormig weergegeven.
  • Op de wereldkaart binnen in de folder zie je – naast België in een opvallend rood – alle landen in verschillende tinten blauw. Die verschillende tinten duiden de landen aan waar de Belgische, respectievelijk Luxemburgse kamers een netwerk hebben. Het overzicht oogt indrukwekkend.
  • Ook hier kreeg de call to action markant vorm. De oproep ‘Become a member’ staat centraal in een rode kleur, de boodschap springt eruit, naast al het aanwezige blauw.

In dezelfde look & feel zorgden we voor een leuk notitieboekje, ook bedoeld om uit te delen op evenementen. Het luchtige blauwe ruitjespatroon maakt van elke notitie een waar plezier.

Realiseren we ook jouw promotiemateriaal?

Nood aan mooi gerealiseerde brochures die zowel uiterlijk als inhoudelijk de juiste boodschap overbrengen naar de juiste doelgroep? Net zoals we deden voor de Belgian Chambers? Neem dan zeker contact met op met het Magelaan-team. Vragen kost niets. En we helpen graag.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Zin in meer?
schrijf je dan in voor de Magelaan nieuwsbrief!