Website laten maken? Vragen voor je websitebouwer

Tags: digitaal, tips

website laten makenJe website laat je maken door een professional die van wanten weet, zoals Magelaan

Je wilt een website laten maken. Goed idee, een fraaie en functionele website is immers basis voor je online succes. Welke vragen stel je dan aan een potentiële websitebouwer? Belangrijk om daar eens over na te denken, want alleen door de juiste zaken te vragen onderscheid je het kaf van het koren. Een goede websitebouwer geeft je zonder aarzelen én in verstaanbare taal antwoord op onderstaande vragen.

1. Stel jezelf eerst deze vraag: wat wil je bereiken met je website?

Wat zijn je behoeften, producten en doelstellingen? Wat is je doelpubliek en wat wil je bereiken? Wil je hen advies geven? Producten verkopen? Heb je een winkel nodig? Een koppeling met databases? Wil je hoog scoren in Google? Domme vraag … uiteraard wil je dat. Iedereen wil immers gevonden worden in Google, aanvragen krijgen en vlot maillijsten opbouwen. Je wilt vooral resultaat? Daar kunnen we inkomen.

2. Wil je een website laten maken? Wat heb je al van content?

Wil je een website laten maken om bijvoorbeeld reizen te verkopen? Dan hoort daar een database bij. De content waarover je beschikt — teksten, filmpjes, video’s, presentatie, beelden — geeft al een goede indicatie van wat je technische eisen zullen zijn. Die technische eisen moet je inwilligen om je website zo performant mogelijk te krijgen. Als de zoekmachines — en dan hebben we het vooral over Google ­ — je website of je inhoudelijke content niet kunnen vinden. Tja, dan vinden de bezoekers je niet, toch niet als resultaat van een online zoekopdracht.

3. Hoe ga je je verhaal verkopen? Onderschat je tekst niet!

Je verhaal moet kloppen en SEO-proof zijn – SEO staat voor Search Engine Optimisation. Want alleen als je teksten SEO-proof zijn scoor je hoog in zoekmachines. Eigenlijk kunnen we de hele SEO-voorschriften als volgt samenvatten: met SEO schrijf je teksten die een antwoordt bieden op vragen die mensen zich stellen en die duidelijk worden via de zoekwoorden die ze in Google invoeren. Je neemt in je teksten die zoekwoorden als basis en laat koppen, url’s, metatitels, inhoud en synoniemen samenwerken. Niet via lappen tekst, wel via titels, koppen, witregels, opsommingen. Zonder taalfouten en met mooie visuals.

4. Aan welk eisenpakket moet je websitebouwer voldoen?

Ook hier sommen we een aantal voor de hand liggende vragen op. Wie maakt het design? Wie wordt straks eigenaar van je website? Kan je je vorige website makkelijk verhuizen? Wie wordt de eigenaar van je domeinnaam? Kan je zelf foto’s en tekst plaatsen? Zo ja, wie leert je dat te doen? En ook niet onbelangrijk, wat kost dat allemaal?

Heb je al die vragen opgelijst?

Klop dan aan bij Magelaan. Want Magelaan kent het klappen van de digitale zweep door en door. Al vanaf 1985 zoeken we naar het beste digitale antwoord op de steeds complexer wordende online uitdagingen. Altijd met nadruk op schoonheid, functionaliteit, efficiëntie én eenvoud. Onze baseline luidt niet voor niets: Communication made simple. Achter elk van onze gerealiseerde websites staat een team van marketeers, copywriters, designers, developers en websiteanalisten. Ons doel? Van jouw project een succes te maken, samen met jou.

Laat enkele van onze referenties jou overtuigen


Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!