Bedrijvencentrum De Punt in Gentbrugge en Magelaan kennen elkaar al een hele tijd. In het verleden hebben we het logo van De Punt ontworpen en hun nieuwe huisstijl verzorgd. Na de oplevering van het nieuwe gebouw gaven we een speciale krant uit en tekenden we de signalisatie in het bedrijvencentrum uit. En nu werd het de hoogste tijd om de website De Punt te vernieuwen.
De (ver)ouder(d)e website slaagde er immers niet in om de warme sfeer die er heerst in dat fantastische gebouw met zijn lichtrijke kantoren en vergaderruimtes, aan de bezoeker over te brengen. De Punt klopte bij ons aan met de vraag om hen een nieuwe website te bezorgen en mensen tegelijk de weg te tonen naar een meer dan gezellig kantoor te huur in Gent. Het resultaat staat sinds kort online. Een reproductie van wat we voor de website van De Punt deden.

Van wireframe tot volledige invulling
We kenden De Punt al goed. In een extra grondig gesprek over doel, missie, visie, sociaal ondernemerschap en opleidingen kregen we een nog beter beeld over wat De Punt precies duidelijk wou maken. Onze webmaster tekende al hun wensen uit in een gestructureerde wireframe. Daarna ontwikkelde hij het ontwerp waarin look & feel, stijl, kleur, fonts en dergelijke een plaats kregen. Toen ook zijn ontwerp enthousiast werd onthaald, begonnen we aan de tekstuele en visuele invulling.
Alle pijlers van De Punt kwamen aan bod en voor elk van hen gingen we op zoek naar de juiste foto’s. Want sfeer creëer je in de eerste plaats met mooie, schermvullende en professionele foto’s. Ook tekstueel deden we ons best. Onze copywriter bracht een dagje in het bedrijvencentrum door om de sfeer te proeven. Ze was onder de indruk van de werkomgeving en de superlekkere koffie, en dat merk je aan haar teksten.
Website De Punt reflecteert de sfeer in het bedrijvencentrum
De nieuwe website moest vooral weergeven hoe mooi Bedrijvencentrum De Punt wel is. We kregen als opdracht uit te pakken met het overweldigende aanbod aan kantoren, vergaderruimtes, ateliers, loodsen, en uiteraard ook de evenementenzaal. Maar de nieuwe website moest vooral tonen hoe fijn het is om in een omgeving als De Punt te werken.
Zodra je er ook maar één voet binnen zet, krijg je een vriendelijke goeiedag van een van de receptionisten. Verder geeft iedereen die je in de gangen passeert je een knikje of een glimlach. Je werkdagen doorbrengen in een echte community als bedrijvencentrum De Punt is in één woord aangenaam. En net dat moest de website duidelijk maken aan de bezoeker.
Eerlijk? Wij denken dat we in die opzet geslaagd zijn, en ook de mensen van De Punt zijn content van hun nieuwe website. Journalist Frederik Marain stuurde ons de volgende positieve reactie via e-mail.