Marketing- en Communicatieadvies
Social Media en Infographics
Branding en Lay-out
Web en Animatie
Campagne
3D, Stand en Verpakking
Op 1 juli 2023 komt Google Analytics 4 eraan en die neemt de gegevens van de huidige GA niet over. Nu een GA4-account opzetten = nu al data verzamelen.
Bouwbedrijf Wycotec bestaat 10 jaar. Dat vraagt om een feestje, een nieuwe huisstijl én website. Een strak exemplaar dat architecten en aannemers aanspreekt.
De Woodwize-campagne leidde 73 jongeren naar Duaal Leren en 64 naar IBO. Voor amper 28 euro bereikten we op 11 dagen 29.494 jongeren tussen de 13 en 25.
Voor onder meer de website van Innovation Playground brachten we als UX designer onze kennis van UX design enthousiast in de praktijk. Maar wat is UX eigenlijk?
Het Slechtzienden en Blindenplatform Vlaanderen zocht een nieuwe naam. We hielpen hen aan de naam Symfoon, in volle cocreatie en verbinding, en aan een bijpassend logo.
Magelaan ontwierp een advertentie voor de Vrouwenraad. En die is genomineerd voor de Standaard Solidariteitsprijs XXL! Stem je die mee naar de top? Doe dat dan zeker voor 01/09.
Logo’s worden steeds meer geanimeerd want dat maakt ze opvallender. Met sonic branding zorg je ervoor dat mensen zich ook emotioneel met je merk verbinden.
FeBi kwam bij Magelaan langs met de volgende vraag: “We willen meer mensen in de zorg, kunnen jullie ons helpen?” We dokterden een succesrijke campagne uit.
Waarom zou je Facebook-ads laten draaien? Omdat je enorm veel mensen bereikt met een relatief klein budget. Houd je wel aan de legale voorschriften.
Waarom je domeinnaam registreren? Omdat je naast volledige controle over je webadres een pak beter beschermd bent tegen allerhande malafide partijen
Je wil je website hoog in Google? Bied dan fantastisch goede content aan, zorg voor kwalitatieve links naar je website en investeer in Google Mijn Bedrijf.
Wil je dat je website gevonden wordt? En als betrouwbaar wordt beschouwd? Dan hoor je je website op zijn minst te beveiligen met een versleutelde https-verbinding.
Elk bedrijf komt in aanraking met contentmarketing. Je zet er je merk mee in de kijker, bouwt vertrouwen op met bestaande klanten, maar vindt ook nieuwe klanten.
Het belang van interne communicatie is groot.
Lidl wint twee duurzaamheid awards voor zijn duurzaamheidsverslag, onder meer voor ‘Best Creativity & Originality’. Daar stond Magelaan voor in.
Waarom helder marketing- en bedrijfsadvies nodig is? Omdat een beroep doen op een derde, onafhankelijke en neutrale partij je helpt om de juiste beslissingen te nemen.
Wil je een catalogus laten maken? Volg dan het voorbeeld van de Hageland outdoor catalogus. Magelaan maakte die snel en efficiënt op met EasyCatalog.
Corona noopt privé & professioneel tot meer afstand. Met een originele & creatieve online presentatie raakt je boodschap doel. Midden in de roos.
De Belgian Chambers ijveren voor een omgeving die ondernemerschap aanmoedigt. Het Magelaan-team kon hen daarbij helpen.
Wil je gericht en efficiënt adverteren op Google, Facebook, Instagram en LinkedIn? Samen analyseren we wat het beste budget is voor het beste resultaat.
De nieuwe website van Olympus Mobility staat online. Het mooie resultaat van een jaartraject dat Magelaan met hen heeft afgelegd. Al onze talenten kwamen daarbij aan bod.
Bekijk de corporate video of bedrijfsfilm van communicatiebureau Magelaan en kom te weten wat we voor jou kunnen betekenen.
Wat je verkoopt is belangrijk, maar ook hoe je het verpakt. Dat Magelaan prachtige doosjes op maat realiseert illustreren we aan de hand van vier cases.
Een goede vacaturetekst is origineel & opvallend, maar bovenal duidelijk, concreet & verstaanbaar. Scherm niet met onverstaanbare functietitels en -inhoud.
Voor Fortum Vastgoed namen we de totale rebranding voor onze rekening. Nieuw logo, nieuwe website en opvallende advertentie voor hun exclusieve Spaanse partner.
Is je kot te klein aan het worden? Sla dan je spullen op bij Ghent Self Storage. Magelaan realiseerde logo, signalisatie én website met reservatiemodule.
Magelaan brengt ‘Communication made easy’ ook in de praktijk in de onderwijswereld. De klemtoon van onze educatieve uitgaven ligt op begrijpelijke eenvoud.
Consultant Steven Govaerts klopte bij ons aan om zijn nieuwe bedrijf vorm te geven. De naam Insparkle hadden we al na vijf inspirerende minuten gevonden.
Opdracht ‘Boost het Corona spel op sociale media’ volbracht. De koepel van kinderartsen vroeg ons het Corona spel te verspreiden aan leerkrachten, ouders en kinderen. We deden het bereik met 1000% stijgen.
Onderneem je maatschappelijk verantwoord? Communiceer dan over je belangrijke waarden, intern en extern: voor medewerkers, klanten én sollicitanten.
"Breng ons hoger in Google!" Tja, als onze klanten dat willen, helpen we ze uiteraard graag. De Punt & Hobo reizen getuigen van onze geslaagde SEO-aanpak.
We leven in zware tijden. Veel ondernemingen zijn al gesloten of medewerkers werken van thuis uit. Corona biedt extra marketingkansen. Laat ze niet liggen!
Wil je een nieuwsbrief maken? Maar weet je niet hoe eraan te beginnen? We geven een aantal tips hoe je dat het best aanpakt. Dé essentie? Verleid je lezer.
Wist je dat je op de Facebookpagina van je bedrijf of organisatie verplicht bent bepaalde gegevens te vermelden? Op straffe van boete als je het niet doet?
Steden die hun toeristische troeven uitspelen krijgen meer bezoekers in hun straten. Met extra professionele ondersteuning bereikt dat aantal grote hoogten.
Het nieuw wetboek van vennootschappen verplicht een aantal gegevens op een factuur en andere documenten. Vanaf 2020 ook van toepassing op vzw én vennootschap.
Het seminarie over duurzaamheid trok een volle zolder. CSR Campus organiseert daarom de praktische opleiding ‘Communiceer via een duurzaamheidsverslag’.
Ook een voorziening voor mensen met een beperking heeft baat bij een professionele branding. Den Dries in Evergem klopte hiervoor bij Magelaan aan.
Op zoek naar een employer branding campagne die een antwoord biedt op de uitdagingen in onze steeds sneller evoluerende maatschappij? Zo pak je het aan.
Regelmatig brainstormen we over nieuwe campagnes, bedrijfs- of productnamen. Onze brainstormtechnieken staan nu op één mooie poster. Bestel hem gratis.
Vanuit ons marketingbureau in Gent creëren en optimaliseren we de on- en offline campagnes van onze klanten. Inderdaad, twee kanalen want die versterken elkaar.
Dyzo wou nog meer zelfstandigen in nood helpen en vroeg Magelaan een fondsenwervingscampagne voor Dyzo te orkestreren. Het resultaat? Meer dan opmerkelijk.
Magelaan realiseerde de branding van Wase Werkplaats en gaf de drie belangrijkste maatwerkdiensten, W-pharma, W-Technics en W-Green, een eigen gezicht.
Waarom een brochure ontwerpen of – beter nog – een brochure laten ontwerpen? Omdat een functionele én mooie lay-out uitnodigt tot lezen.
De beursstand van Arteveldehogeschool heeft het al bewezen op diverse locaties. Zijn warme, groene uitstraling zuigt alle aandacht én studenten naar zich toe.
De website van A Private View moest in één blik de kerntaak van dit productiehuis duidelijk maken, en dat is visuele verhalen vertellen. Opdracht geslaagd?
REVA is een tweejaarlijkse infobeurs voor mensen met een beperking. Via een strategisch conversatieplan onderhouden we de positieve relatie met de bezoekers.
Geen tijd om te communiceren over je bedrijfsaanbod? Geen competenties in huis? Een contentabonnement of tekstabonnement, dat heb je nodig!
Om hun nieuwe gebouw met zijn fantastisch mooie ruimtes beter in de kijker te zetten, klopte Bedrijvencentrum De Punt bij ons aan voor een nieuwe website De Punt.
Doel van signalisatie is de toegankelijkheid in & rond een gebouw te verbeteren. Oog hebben voor de signalisatie voor mensen met een beperking is een must.
Belangrijk in employer branding? Een grondige analyse van de concurrentie, de markt en je doelpubliek. Magelaan vult je vacatures in met juiste werknemers.
Op zoek naar een logo? Laat een deskundig grafisch bureau je logo ontwerpen. Want alleen zo krijgt je bedrijf de professionele uitstraling die het verdient.
Als grafisch ontwerper – ook wel grafisch vormgever genoemd – zorgt Magelaan voor de grafische vormgeving van drukwerk, websites, logo’s & verpakkingen.
Communiceren met je doelgroep doe je met behulp van een communicatieplan. Communicatieplan nodig? Deze onderdelen horen er allemaal bij.
Dat ons grafisch bureau in Gent ligt, merk je gauw. Voor jou gaan we gepassioneerd en geëngageerd aan de slag, mét oog voor een sterke grafische vormgeving.
13 maart 2018, avond in Magelaan. Twee gepassioneerde mensen zetten hun visie op de Gulden Snede uiteen . Elk op hun eigen onnavolgbare manier. Interessant!
Lidl is écht met duurzaamheid bezig. Het bedrijf maakt in zijn duurzaamheidsverslag duidelijk waarom en hoe ze dat doen. Magelaan verzorgde inhoud en vorm.
De impact van GDPR op jouw marketing zal er in ieder geval zijn, maar zeggen dat je er wakker van moet liggen, is sterk overdreven. Volg gewoon de regels en je zit meer dan safe.
Met een blog geef je je bedrijf een gezicht en bewijs je je deskundigheid. Hoger scoren is het gevolg want Google beloont unieke content. Waar wacht je eigenlijk nog op?
Als bedrijf hoor je te communiceren over duurzaam ondernemen, want dat opentdeuren. Zeker als je coherent, transparant en concreet over CSR communiceert.
Een smak geld zomaar laten liggen? Wie doet dat nu? Is zeker geen goed idee! Door kmo-portefeuille en subsidies biedt Magelaan je kwaliteitsvol en betaalbaar advies.
Hoe goed je product ook is, als je verpakking niet mooi en efficiënt is, laat je enorm veel kansen liggen. Ons team combineert technisch inzicht in verpakkingen met een oog voor design.
Je wilt een website laten maken. Goed idee, een fraaie en functionele website is immers basis voor je online succes. Welke vragen stel je dan aan een potentiële websitebouwer?
Op zoek naar 10 tips voor een onweerstaanbare website? Die vind je hieronder. Wie ze allemaal volgt, van 1 tot 10, krijgt een subliem online visitekaartje waarmee je hoogt scoort in de zoekmachines.
Investeren in een infografiek is een goed idee want dat levert je zoveel meer op dan een mooi plaatje. Een infographic bestaat uit een mix van data, design en verhaal.
Je overtuigend in de markt zetten via een goede branding is zeer belangrijk. Te belangrijk om over te laten aan amateurs. Je vertrouwt die taak beter toe aan professionals als Magelaan.
Opleidingscentrum hout vzw (OCH) was op zoek naar een nieuwe naam, logo, website, fris magazine, aantrekkelijke corporate brochure. Hun aanbod wilden ze uniform maar onderscheidend voorstellen.
Een uitmuntend zakelijk initiatief verdient een puike branding. Flowers Forever wil mensen de kans geven hun overleden dierbaren te herdenken met een rouwbloemenabonnement. We hielpen van advies tot de uitrol.
Kurt ging voor de branding van zijn ‘nieuwe’ bedrijf op zoek naar een communicatiebureau dat van wanten wist op het vlak van (employer) branding, communicatie, grafische opmaak, websitebouw, naamgeving ...
Acht procent van de mannelijke bevolking is kleurenblind. Dat wil zeggen dat bijna een op de tien mannelijke bezoekers je website wellicht niet ziet zoals jij dat voor ogen hebt. Hoe los je zoiets op?
Verhuis je naar Brussel binnen de twee jaar? Dan krijg je een opvallende mailing van Sibelga in de bus waarin de energieleverancier zijn diensten aanbiedt. Magelaan tekende voor het concept.
Signalisatie is onmisbaar in een gebouw. Tegelijkertijd is ze een wat onderschat onderdeel van de branding en uitstraling van een bedrijf en dient daarom consequent te worden toegepast. Bekijk wat we deden voor De Punt.
Elke honderdjarige kan een facelift gebruiken. Logo, huisstijl, catalogus, kantoren én website kregen een volledige make-over. De Baert-website is nu een kleurrijke webshop met een state-of-the-art-bestelmodule.
Hoe zet je je product in de markt? Waar wil je heen en hoe doe je dat? Hoe pak je een communicatief probleem aan? Betaalbaar marketingadvies bij Magelaan.
Op zoek naar een opvallend, origineel logo dat perfect uitbeeldt waarvoor je bedrijf staat? Bekijk onze toptien van logo's van 2015, allemaal voortgesproten uit ons creatief brein.
Toerisme Vlaanderen kwam bij Magelaan langs met de vraag om een concept te ontwikkelen voor hun nieuwjaarsmailing en die ook te realiseren. Een reconstructie van een mooi project …
Onze verjaardagstaart telt 30 kaarsjes. Het lijkt nochtans alsof het pas gisteren was, die eerste uitdagende grafische opdrachten. Omdat beelden meer zeggen dan woorden. Roll the film!
Hoe krijg je potentiële bezoekers zover dat ze net jouw stad of streek uitkiezen voor een gezellig dagje of weekje uit? Het antwoord op deze vraag beantwoorden we zo origineel en creatief mogelijk.
Je product onderscheidt zich door zijn uitzonderlijke kwaliteit, gebruiksgemak, formaat ... Maar doet je verpakking dat ook? Magelaan combineert technisch inzicht én oog voor design.
De herkenbaarheid van een logo is cruciaal in deze tijd vol snelle informatie. Een logo staat garant voor de professionele uitstraling van je bedrijf. Het zegt wie en wat je bent en waar je voor staat.
De website Lekker Oost-Vlaams leidt je in geen tijd en zonder omwegen naar de juiste producten, producenten en verkooppunten. Magelaan tekende voor deze kiplekkere website.
Vermeldt jouw website alle wettelijk verplichte informatie? Wat houdt het cookiestatement in? Klik door voor meer uitleg over welke cookies er zijn, wat ze doen, en de verplichte uitdrukkelijke vraag om toestemming.
Al eens overwogen om je boodschap in de vorm van een radiospot op de wereld los te laten? Dé perfecte oplossing als je het ons vraagt. Voor een klein budget maak je een radiospot die blijft hangen.
Onze Google Analytics-opleiding voor klanten was leerrijk en voor herhaling vatbaar. Een van de deelnemers aan het woord: “Superopleiding! Reuzebenieuwd om onze bezoekerscijfers te meten.” Laura - Hobo-Reizen
Je website is niet responsive? Dan loop je een groot risico om de mobiele zoekers te mislopen. Zij zien jouw website ofwel niet, ofwel enkel een pictogram van een doorgestreepte telefoon. Initiatief van Google.
Zijn jouw rapporten leesbaar voor slechtzienden? Openbare rapporten dienen voor iedereen toegankelijk te zijn. Ook voor blinden en slechtzienden. Als we zulke rapporten realiseren, volgen we de AnySurfer-regels.
Wij wensen al onze klanten, zakenrelaties en vrienden succes in 2015. Succes in alles wat jullie ondernemen, fabriceren of distribueren. Succes in jullie communicatie, zij het op papier of digitaal viraal.
Op zoek naar een illustratie? Ofwel spreek je een bekende illustrator aan. Ofwel spreek je een illustrator aan die bereid is iets nieuws te ontwikkelen, aantrekkelijk voor de doelgroep en beantwoordend aan de markt.
De hoogmis der boeken is weer in het land. Dat merk je aan de stroom boekenliefhebbers die massaal zijn weg zoekt naar de Boekenbeurs. Ook het voltallige Magelaanteam liep er het afgelopen weekend rond.
Van Hulle B&C Boomkwekerijen uit Maldegem bestaat 222 jaar. En toch zijn ze nog even piep als in de begindagen. Het bewijs? De fraaie en polyvalente beursstand die we voor hen mochten ontwikkelen, knappe tijdslijn, fraaie catalogus.
Jaarverslagen bieden een neerslag van de bedrijfsactiviteiten in het voorbije jaar. De verplichte cijfertjes kunnen de lectuur wel eens saai maken, maar dat hoeft niet zo te zijn. Magelaans vormgeving doet wonderen.
Je organiseert een beurs en je wilt dat heel Vlaanderen over de vloer komt. Hoe pak je zoiets aan? Hoe val je op tussen al die events? Hoe trek je de aandacht van de pers? Magelaan weet raad.
Contentmarketing lijkt wel het modewoord van vandaag. Maar wat is dat nu precies? En wat in godsnaam is relativerende en engagerende content? Een tip van de sluier: dat is content die je klanten oplevert.
De websites van drie complexe organisaties – VIVO, VSPF en ICOBA - inhoudelijk bijsturen en herstructureren. Je moet het maar doen. Met dank aan Magelaan kan elke bezoeker vanaf nu recht op zijn doel af.
Om te vermijden dat nieuwsbrieven worden aangemerkt als spam, moeten ze aan een paar voorwaarden voldoen. We doen ze hier graag gestructureerd en eenvoudig uit de doeken.
Wil je je als onderneming positioneren? Het verschil maken met je concurrenten? Dan is een uitgekiend marketingplan cruciaal. De ervaren marketeers van Magelaan staan je bij van a tot z in al je marketingprojecten.
Je bent buitenlander en wilt een perfecte meeting organiseren? Kies dan voor Vlaanderen of Brussel. Alleen dan slaap je op beide oren. Onze campagne voor Toerisme Vlaanderen is een regelrechte hit.
Fouten vermijden we vanaf nu samen via correcties direct in de opmaak! Weg met correcties op papier, opmerkingen in een pdf, vage beschrijvingen in een e-mail. Wij corrigeren gewoon alles van a tot z in-copy.
Je wilt het simpel? Dan houden we het simpel. En dat geldt zeker voor onze website. Benieuwd welke tien regels we daarbij hanteren? Klik door en je leest er alles over. Wellicht slaag jij er dan ook in je website goed te onderhouden.
Geef het maar toe. Je hebt altijd al willen weten wat werkbaar werk betekent, niet? Het antwoord is te vinden, misschien op Wikipedia, maar zeker op de website www.straffekoppen.be. Van a tot z gerealiseerd door Magelaan.
In de gids 'Horen, Zien en Mechelen. Beleef de stad met al je zintuigen' zie, voel, hoor, proef en betast je de stad. Staaltje creatieve stadsmarketing.
Magelaan stak de ‘Brieven aan jonge ouders’ van de Gezinsbond in een nieuw jasje. Interessant blijvende informatie in een uiterst aantrekkelijk design, binnenkort bij alle jonge, trotse ouders in de bus.
Zin in meer? schrijf je dan in voor de Magelaan nieuwsbrief!