duurzaamheid

Het is niet alleen belangrijk wat Magelaan doet, maar ook hoe dat gebeurt. Al van bij de oprichting functioneert Magelaan volgens de principes van duurzaam ondernemen (MVO). Niet alleen economische en esthetische criteria gelden, ook ethische. Integer zakendoen, met oog voor het belang van alle betrokken partijen, dat is waar wij voor staan.

Duurzaam produceren voor de klant betekent voor ons:
• steeds correct communicatieadvies verlenen met het oog op kostenefficiëntie. Wij zoeken voor u de best mogelijke communicatievorm (in print of digitaal), zelfs al resulteert dat in minder omzet voor Magelaan.
• aandacht besteden aan de milieu-impact van de producten. Zo kiezen we bij drukwerk consequent voor FSC-gelabelde papiersoorten en voor drukkers die werken met vegetale inkten.
• doordacht afstemmen van de publicatievorm (print of digitaal) op de doelgroep, om te vermijden dat de communicatie verloren gaat. Communicatie die haar doel niet bereikt, betekent immers een verloren kost.

Magelaan en de KMO-portefeuille

Een jaarlijkse tegemoetkoming tot 2.500 euro voor uw communicatieadvies? Bij Magelaan kan het! Als Vlaamse kmo of zelfstandig ondernemer kan u tot maximaal 40% steun ontvangen van de Vlaamse Overheid. Aangezien Magelaan erkend is door de Vlaamse Overheid kunt u een beroep doen op de kmo-portefeuille (het vroegere BEA).
Voor algemene info over de kmo-portefeuille kunt u terecht op het gratis nummer 1700 of op de website www.kmoportefeuille.be .

Magelaan en The Shift

Magelaan is lid van The Shift. The Shift is de Belgische ontmoetingsplek voor duurzaamheid. Het omvat een netwerk van een groot aantal institutionele leden, waaronder Magelaan er een is. Op het The Shift-platform gaan ondernemingen en niet-gouvernementele organisaties die streven naar een duurzame wereldeconomie met elkaar in overleg, wisselen ze deskundigheid en kennis uit en delen ze hun netwerken. 
www.theshift.be

Magelaan en Custo

Custo verenigt de toonaangevende bureaus binnen de sector als gelijkgestemde collega's, met één visie en één gezamenlijk doel: Content Marketing de plaats geven die het verdient als een volwaardig, creatief en professioneel marketinginstrument. Vanuit hun achtergrond in customer publishing weten de elf Custo-leden immers als geen ander hoe ze relevante en engagerende content kunnen creëren. Magelaan is een van die elf bureaus.
www.custo.be

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!