Branding Woodwize

Tags: content, marketing & concept, communicatieadvies

Woodwize branding

Opleidingscentrum hout vzw (OCH) was op zoek naar een nieuwe naam. Door een extra afdeling dekte hun oude naam de lading niet meer. Tegelijk gingen ze voor een nieuwe branding zodat ze van een leeg blad zouden kunnen herbeginnen: nieuwe naam, logo, website, fris magazine, aantrekkelijke corporate brochure. Hun diverse aanbod wilden ze uniform maar onderscheidend voorstellen. Ze klopten daarvoor bij Magelaan aan. Wij openden de deur.

Volledig nieuwe branding gevraagd

Opleidingscentrum hout vzw (OCH-CFB) breidde zijn aanbod over de jaren steeds verder uit met nieuwe diensten. Naast hun gamma opleidingen bieden ze nu ook HR-advies aan, ondersteunen ze bij het zoeken naar de juiste werknemer, helpen ze bij het op punt stellen van het onthaalbeleid en ondersteunen ze op het vlak van veiligheids- en welzijnsbeleid. Hun oude naam OCH — te veel mensen zeiden “och” — bleek op een bepaald moment veel te beperkt. Het hele team was al tijden bezig op een nieuw, dynamisch elan en wou daar gewoon mee uitpakken. Hoe kon dat beter dan met een nieuwe naam, een nieuwe stijl, een nieuwe branding?

Magelaan op zoek naar nieuwe naam

Het is altijd een uitdaging, die zoektocht naar een nieuwe naam. In dit geval een overkoepelende naam voor een zeer gevarieerd dienstenaanbod. Magelaan kwam tijdens een brainstormsessie en daaropvolgende domeincheck op de proppen met de naam Woodwize – Wood voor hout, wize voor alle slimme diensten eromheen. We realiseerden het nieuwe logo mét houtstructuur. De baseline? Nooit op eigen houtje. Elk van de afdelingen kreeg hetzelfde warme houtlogo, in een apart kleurtje, en zijn eigen baseline.

Nieuwe corporate brochure meer dan een likje verf

De kleuren én baselines van de verschillende diensten trokken we ook door in de verschillende hoofdstukken van de corporate brochure. Opleidingen kregen het basiskleur blauw, veiligheids- en welzijnsbeleid geel, promotie van houtonderwijs groen, HR-advies rood. We herschreven alle teksten grondig — om niet te zeggen volledig — en focusten op de leesbaarheid voor de verschillende doelgroepen.

Aantrekkelijk gestructureerde nieuwe website: woodwize.be

Het verschil met de vorige website kan niet groter zijn. Ook hier vinden we hetzelfde visuele en kleurrijke onderscheid terug tussen de verschillende diensten. Het gevarieerde doelpubliek vindt nu makkelijk zijn weg in het overgrote aanbod aan informatie en diensten over de wereld van hout.

Informail brengt info op een aantrekkelijke manier

Ook het vernieuwde magazine van Woodwize mogen we als een pluim op onze hoed steken. Van de oude oubollige Informail is niets meer over. De nieuwe Informail is strak en modern, aantrekkelijk om te lezen, bevat tal van grote sfeerfoto’s in mooie kleuren, er zit wat humor in de vorm van een cartoon in. Het hoeft allemaal niet zo zwaar op de hand te zijn. Puik werk, die branding van Woodwize.

Pakken we ook jouw branding aan?

Neem contact op met Leander De Cauter voor meer info.

Wat is branding?

Woodwize branding

Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!