Website Werkbaar Werk werkt!

Tags: digitaal, referentie, marketing & concept, communicatieadvies, illustratie, webdesign

Geef het maar toe. Je hebt al altijd willen weten wat werkbaar werk betekent, niet?  Het antwoord is te vinden, misschien op Wikipedia, maar zeker op de website www.straffekoppen.be  

Werkbaar werk staat bij de vakbonden op nummer één

Maar wat houdt dat precies in? Hoe bereikt men dat? De SERR* vroeg Magelaan om een gebruiksvriendelijke online tool te ontwikkelen waarmee werknemers en vakbondsafgevaardigden problemen op de werkvloer kunnen identificeren, benoemen en oplossen. 

Magelaan geeft gecompliceerdheid eenvoudig weer

Op de website ziet het er allemaal heel eenvoudig en ludiek uit, maar achterliggend bevindt zich een gigantische database aan wetenschappelijk onderbouwde  gegevens. Om die massa informatie gebruiksvriendelijk en efficiënt tot bij de werknemers te brengen, was een aantrekkelijke visuele insteek en ingewikkeld programmeerwerk nodig. Hier kwam Magelaan op de proppen: de volledige website-uitwerking, de programmatie, de visuele vormgeving en de illustraties waren het resultaat van intens teamwork. Met eenvoud als toverwoord. Gewoon om te tonen dat werkbaar werk werkt.

Gebruiksvriendelijk, interactief en full-responsive

Van meet af aan was het motto dat de website vooral gebruiksvriendelijk moest zijn. Het is immers niet zo evident om werknemers via een website te laten reflecteren over hun werk en de problemen waarmee ze worden geconfronteerd. Zodra werknemers de site bezoeken sturen allerlei ‘aan de slag’-knoppen hen aan om vooral verder te gaan, vragenlijsten in te vullen, oefeningen te doen.  Doordat de website full-responsive is, lukt dat ook op de kleinste schermen. Gimmicks, luchtige randinformatie, pop-up-infovensters en leuke illustraties verlevendigen de site. Op elke pagina komen dezelfde straffe koffiekoppen terug. Typisch voor een site over werk, toch?

Bekendmaking van de website

Om de website bekend te maken bij de werknemers, krijgt elke werknemer een flyer in de vorm van een koffietas in handen gestopt. Hij krijgt ook een koffiemok met daarop een slogan die verwijst naar de website. Kwestie van de website top of mind te houden, zodat hij wordt bezocht en vooral gebruikt. Want hij kan werk werkbaar maken. 

*De SERR (Sociaal-Economische Raad van de Regio) is een samenwerking tussen werkgeversorganisaties en vakbonden.



Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!